O nas
- arrow_forward Strona główna
- arrow_forward Kontakt
- arrow_forward Oferta przedszkola
- arrow_forward Programy nauczania
- arrow_forward Nasze osiągnięcia
- arrow_forward Bezpieczne przedszkole
- arrow_forward Ekoludki pomagają
- arrow_forward Deklaracja dostępności
- arrow_forward Metody pracy
- arrow_forward Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Oferta przedszkola
-
Atrakcje w naszym przedszkolu
1) Imprezy i uroczystości - przez cały rok w naszym przedszkolu organizujemy sprzątanie Świata, przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, konkursy rodzinne i wizyty ciekawych gości (policjanta, lekarza, stomatologa, weterynarza, strażaka). Wspólnie świętujemy Dzień Przedszkolaka, Pasowanie na Przedszkolaka, Andrzejki, Mikołajki, Bal Karnawałowy z wodzirejem, Dzień Babci i Dziadka, Powitanie Wiosny, Wielkanoc, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka i pożegnanie z przedszkolem przez grupy najstarsze.
Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym. Prowadzimy "zajęcia w terenie" biorąc udział w eko-lekcjach w CZG 12 i zajęciach bibliotecznych, a także odwiedzając zakłady opieki zdrowotnej, jednostkę straży pożarnej, komisariat policji.
Organizujemy wycieczki do dalszego i bliższego środowiska naturalnego: Muzeum Łąki w Owczarach, CZG 12 w Długoszynie, Stary Kostrzyn.
Wychowankowie nasi biorą udział w licznych konkursach i przeglądach organizowanych przez przedszkole, środowisko lokalne, regionalne i ogólnopolskie. Uczestniczymy m.in. w Olimpiadzie Sportowej Przedszkolaków o Puchar Burmistrza Miasta, miejskim i wojewódzkim konkursie plastycznym „Kartka bożonarodzeniowa".
2) Bajkowe Koncerty (kilka razy w roku) - porywający spektakl muzyczno- multimedialny dedykowany dla dzieci w wieku przedszkolnym, będącymi fanami najpopularniejszych animowanych bajek i ich tytułowych piosenek.
3) Innowacje i projekty edukacyjne - realizowane są w przedszkolu od wielu lat. Proponowane tematy i realizowane zadania w innowacjach i projektach wybiegają treściami poza podstawę wychowania przedszkolnego i są realizowane za zgodą i przy współudziale rodziców. Podczas realizacji innowacji i projektów dzieci zdobywają nowe doświadczenia, uczestniczą w różnorodnych przedsięwzięciach, które poszerzają wiedzę wychowanków i rozwijają ich umiejętności oraz kształtują postawę prozdrowotną i proekologiczną. Nauczycielki do realizacji treści innowacji wykorzystują w pracy z dziećmi różnorodne metody aktywizujące. Ekoludki odbyły liczne wycieczki autokarowe, podczas których m.in. poznały nasz region, jego zabytki, faunę i florę, obserwowały sposoby utylizacji odpadów. Dzieci podejmowały również działania praktyczne związane ze zdrowym żywieniem w celu nabywania prawidłowych nawyków prozdrowotnych.
4) Organizacje świąt nietypowych - Niebieskie Igrzyska, Dzień Życzliwości, Dzień Kropki, Dzień chłopaka, Dzień pluszowego misia, Dzień Pizzy,
Dzień Bezpiecznego Internetu, Dzień dinozaura, Dzień Rodziny.
5) Święta ekologiczne - Dzień Drzewa, Dzień Wody, Dzień Ziemi, Sprzątanie Świata, Dzień Wiosny.
6) Wycieczki - spacery do środowisk przyrodniczych, wycieczki do zakładów pracy.
7) Teatrzyki, warsztaty, udział w spektaklach teatralnych.
więcej... -
Zajęcia dodatkowe
Oprócz obowiązującej pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej prowadzonej w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego i uzupełnianej przez inne programy własne, w przedszkolu oferujemy możliwość wyboru i uczęszczania na bezpłatne zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe zawierają:
• zajęcia z języka angielskiego (2 x w tygodniu) - dzieci uczą się obcego języka głównie poprzez zabawę. Piosenki, wyliczanki, wierszyki nie tylko ćwiczą pamięć, ale także poprawną wymowę. Podczas śpiewania dzieci zapamiętują całe zwroty. Sprzyja temu melodia, rytm i ruch. Odpowiednio dobrane teksty pozwalają nauczycielowi na wprowadzanie nowego słownictwa. Zabawy, piosenki i gry urozmaicają zajęcia językowe z małymi dziećmi. Przedszkolaki chętnie się w nie bawią, a przy okazji uczą się, zapamiętując nowe słowa i zwroty. Najważniejsze, aby sprawiały radość dzieciom;• terapia logopedyczna - opieką logopedyczną objęte są wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola. Dzieci 3 i 4 letnie uczestniczą w profilaktycznych grupowych zajęciach logopedycznych odbywających się 1 x w tyg. i trwających 30 min. Natomiast dzieci 4 i 5 letnie z różnymi zaburzeniami mowy, języka i głosu, które po przeprowadzonej diagnozie logopedycznej zostały zakwalifikowane na terapię, uczestniczą w zajęciach indywidualnych. Odbywają się one 2 x w tyg. i trwają po 30 minut. Wszystkie zajęcia prowadzone są w formie zabawy, a metody pracy dostosowywane indywidualne do każdego dziecka, aby terapia była nie tylko skuteczna, ale też przyjemna.
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (terapia pedagogiczna) - są przeznaczone dla dzieci, u których obniżona sprawność funkcji psychomotorycznych utrudnia opanowanie umiejętności określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zajęcia odbywają się 2 x tyg. i trwają po 30 min., prowadzi je terapeuta pedagogiczny. Terapia pedagogiczna ma pomóc dziecku w przezwyciężaniu trudności szkolnych, w szczególności dysleksji i umożliwienie dziecku prawidłowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
• gimnastykę korekcyjna (2 x w tygodniu) - zajęcia ( 30 min) polegają na zastosowaniu odpowiednich ćwiczeń, które odpowiednio dobrane do wady - korygują ją całkowicie bądź zmniejszają. Stosowanie „ciekawych" dla dziecka form ruchu, przy wykorzystaniu różnorodnych gier i zabaw stymuluje dziecięce uczestnictwo w wybranych ćwiczeniach z zakresu gimnastyki korekcyjnej. Nauczyciel wykorzystuje w pracy z dziećmi takie metody jak: samodzielne doświadczenia i przeżycia dziecka, zadania stawiane mu do wykonania i ćwiczenia utrwalające
więcej... -
Zajęcia dydaktyczne
Podczas pobytu w przedszkolu zapewniamy dzieciom ciekawe, dobrze zorganizowane zajęcia dydaktyczne, prowadzone aktywizującymi metodami nauczania oraz gry i wesołe zabawy.
Zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela-wychowawcę:
• Edukacja językowa - ćwiczenia i zagadki słuchowe, opowiadania, wiersze, historyjki obrazkowe, inscenizacje, zagadki, nauka płynnego i zrozumiałego dla innych wypowiadania się na dany temat, przygotowanie do czytania i pisania;
• Edukacja poznawcza - systematyczne poszerzanie wiedzy o świecie, nauka logicznego myślenia, ćwiczenia pamięci, koncentracji, wykorzystywanie zmysłów w poznawaniu świata, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, rozumienie konieczności dbania o środowisko naturalne, edukacja matematyczna. W edukacji matematycznej opieramy się na dziecięcej matematyce prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej - gry, zabawy i ciekawe zadania kształtujące orientację przestrzenną, dziecięce kompetencje w dostrzeganiu rytmów, kształtujące umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania, a także mierzenia płynów i ważenie;
• Edukacja społeczna - budowanie systemu wartości, kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej, stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie, pogadanki tłumaczące dzieciom otaczający je świat, zaszczepiające w nich patriotyzm, ukazujące tradycje, święta i kulturę różnych krajów;
• Edukacja artystyczna - słuchanie różnorodnej muzyki, śpiewanie piosenek, uczestniczenie w zabawach rytmicznych, wyrażanie siebie poprzez śpiew, taniec, rytm, wyrażanie własnej wrażliwości estetycznej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami;
• Edukacja zdrowotna - kształtowanie właściwych postaw i nawyków wśród dzieci, rozbudzanie postaw pro-zdrowotnych. W codziennej pracy cele edukacji zdrowotnej realizowane są w formie: zabaw, zajęć zorganizowanych, realizacji innowacji pedagogicznych i projektów edukacyjnych, spacerów i wycieczek, codziennych zabiegach i czynnościach higienicznych i samoobsługowych oraz udziale w ogólnopolskich programach edukacji zdrowotnej dla przedszkolaków;
• Edukacja ruchowa - gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne kształtujące sprawność fizyczną i koordynację całego ciała, poprawne posługiwanie się nazwami części ciała, podejmowanie sportowej rywalizacji, poznawanie zasad dbałości i zdrowie oraz przestrzeganie ich, umiejętne określanie własnego samopoczucia, rozumienie problemów ludzi niepełnosprawnych fizycznie.
Gimnastyka ogólnorozwojowa (2 x w tygodniu) prowadzona jest m.in. w oparciu o ćwiczenia Kazimiery Wlaźnik, Wacława Gniewkowskiego oraz metody: Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Labana i itp. - liczne zabawy, gry, zajęcia ruchowe, które mają na celu rozwój sprawności ruchowej, świadomości i koordynacji całego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, umiejętność dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu;
więcej... -
Zajęcia adaptacyjne
Sierpniowe zajęcia integracyjno-adaptacyjneW ostatnim tygodniu sierpnia zapraszamy dzieci razem z rodzicami na zajęcia adaptacyjne, których celem jest m.in.:
• łagodne i stopniowe wejście dziecka w świat przedszkolny,
• zmniejszenie lęku przed rozstaniem z rodzicami,
• stworzenie przyjaznego klimatu - atmosfery radości, poczucia bezpieczeństwa, wzajemnego zaufania i akceptacji,
• poznanie swojej wychowawczymi i innych pracowników przedszkola,
• poznanie sali dydaktycznej i otoczenia przedszkola,
• zmniejszenie lęku rodziców związanego z koniecznością oddania dziecka podpiekę personelu przedszkola,
• ukazanie rodzicom mocnych stron, możliwości i sukcesów dziecka
• uczulenie rodziców na sytuacje trudne, spotykane przez dziecko w przedszkolu,Zajęcia odbywają się w godz. 10.00 - 12.00. Rodzic towarzyszy dziecku podczas zajęć, aż do momentu jego zaadaptowania się w grupie. Podczas zabaw z innymi dziećmi zdobędzie pierwsze doświadczenia społeczne, które przygotują je do rozstania się z rodzicami. Stopniowo, w bezpiecznych warunkach będzie mogło poznać, czym jest przedszkole. Podczas zajęć adaptacyjnych realizowany jest program własny adaptacji dziecka 3 letniego do przedszkola „Będę przedszkolakiem".
Wrzesień dla nowych przedszkolaków jest miesiącem adaptacyjnymAtrakcyjne zabawy integracyjno-poznawcze i zajęcia w sali dydaktycznej, pobyt na powietrzu, zabawy na placu przedszkolnym, czas na rozstanie z rodzicami.
W tych wyjątkowych dniach zadbamy, żeby dzieci łagodnie weszły w świat przedszkola.
Wspierać je będą rodzice, profesjonalnie przygotowani nauczyciele oraz psycholog dziecięcy.Drogi Rodzicu! Kilka wskazówek na temat przygotowania dziecka do tego ważnego startu.
• Po pierwsze, przygotowania do tego ważnego dnia rozłóż w czasie, najlepiej na kilka miesięcy, a jednocześnie nie bądź zbyt natarczywy w przekazywaniu tej wiadomości. Koniecznie unikaj straszenia przedszkolem, np. „Zobaczysz, jak pójdziesz do przedszkola dopiero nauczysz się grzeczności",
• Postaraj się przedstawić przedszkole w sposób pozytywny i pełen entuzjazmu. Jeśli Ty sam będziesz uważał to miejsce za właściwe dla swojego dziecka, ono samo w to uwierzy,
• Warto stopniowo dopasowywać rytm dnia dziecka do tego, który panuje w przedszkolu: posiłki, popołudniowa drzemka, zabawa na świeżym powietrzu przed obiadkiem. Czasem też wspomnij, że o tej porze dzieci w przedszkolu np. bawią się, śpiewają, tańczą, odpoczywają, jedzą obiadek itd.
• Koniecznie przyjdź z dzieckiem na zajęcia adaptacyjne, aby w tym czasie dziecko w Twoim bezpiecznym towarzystwie mogło samodzielnie sprawdzić, czym jest to przedszkole, o którym wspominałeś kilka razy,
• W domu bawcie się „w przedszkole". Pomocne będą lalki, misie, klocki. Nieoceniony jest czas spędzony na malowaniu farbami, niekoniecznie pędzelkiem. Sprawdźcie, jaką frajdę sprawi im malowanie paluszkami, lepienie z plasteliny, modeliny. Ograniczeniem niech będzie tylko Wasza wyobraźnia,
• Kupcie wspólnie obuwie, piżamkę do przedszkola, szczoteczkę do mycia zębów, pastę, która pysznie smakuje. Wybierzcie z dzieckiem przytulankę, która złagodzi lęk związany z Waszą nieobecnością,
• Po obudzeniu opowiedzcie swojemu maluszkowi, jak będzie wyglądał jego dzień i postarajcie się, aby tak rzeczywiście było,
• W tych pierwszych dniach postarajcie się o swój spokój. Dziecko jak gąbka wchłania wszystko to, czym Wy emanujecie. Rano wstańcie wcześniej, bez pośpiechu zjedzcie śniadanko i czas ruszać do przedszkola,
• Na własne potrzeby ustalcie w miarę krótki czas pożegnań i dołóżcie starań, aby niezależnie od okoliczności nie trwało ono wiele dłużej. Nic tak bardzo nie utrwala płaczu dziecka, jak świadomość, że za jego pomocą może ono osiągnąć to, na czym mu zależy (np. przedłużanie pożegnania, powrót do domu),
• Przez rozstaniem możliwie konkretnie powiedzcie dziecku, o której je odbierzecie (np. po obiadku) i koniecznie dotrzymajcie obietnicy. To dla Waszego dziecka będzie bardzo ważne.
więcej... -
Kółka zainteresowań
KÓŁKA ZAINTERESOWAŃ DLA DZIECI W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Okres przedszkolny to czas, w którym dziecko jest otwarte na nowe doświadczenia, czuje nieodpartą potrzebę poznawania. Proces uczenia się małego dziecka polega na dążeniu do wiedzy, umiejętności i doświadczeń.W naszym przedszkolu jedną z form zajęć są kółka zainteresowań. Zajęcia te rozbudzają i pogłebiają zainteresowania i predyspozycje indywidualne dzieci, rozwijają umiejętności twórcze oraz zdolności społeczne i emocjonalne, jak również przygotowują dzieci do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z emocjami.
W tym roku realizowane będą następujące kółka zainteresowań:
KÓŁKO SPORTOWE „MALI SPORTOWCY”
Prowadzący: mgr Katarzyna Marczewska
Ruch jest przejawem życia, towarzyszy człowiekowi od chwili narodzin. Jest czynnikiem kształtującym organizm człowieka i jego funkcje. Aktywność fizyczna jest szczególnie ważna u dzieci, które znajdują się w fazie intensywnego wzrostu, wzmacniania i dosonalenia. Wiek przedszkolny nazwany jest złotym wiekiem motoryczności. Każdego dnia dzieci muszą mieć wystarczająco dużo okazji do aktywności fizycznej. Dzięki zabawom ruchowym dziecko nabiera umiejętności indywidualnej i grupowej. Podczas zajęć rozwija pamięć, myślenie i uwagę, sprawdza swoje możliwości.
Cele ogólne:
-rozwijanie sprawności ruchowej, propagowanie zdrowego stylu życia oraz podnoszenie wydolności organizmu.
Cele szczegółowe:
-zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu;
-rozwijanie sprawności fizycznej poprzez gry i zabawy ruchowe;
-doskonalenie sprawności ruchowej poprez ukierunkowane ćwiczenia gimnastyczne
Metody:
-metoda zabawowo- naśladowcza;
-metoda bezpośredniej celowości ruchu (zadaniowa);
-metoda ścisła.
KÓŁKO BADAWCZE „MALI ODKRYWCY”
Prowadzący:mgr Martyna Skrzypczach
Dzieci w wieku przedszkolnym przejawiają naturalną ciekawość otaczającego świata. Bardzo często zadają pytania „dlaczego?”, „po co?”. Wszystkiego chcą dotknąć, spróbować. Bardzo często samodzielnie próbują eksperymentować i budują własne teorie. Bardzo ważne jest, aby właśnie tą ciekawość ciągle pobudzać, podtrzymywać oraz zaspokajać. Najlepszym sposobem na zaspokojenie dziecięcej ciekawości świata są zabawy badawcze oraz eksperymenty o charakterze badwaczym. Zabawy polegające na wykonywaniu prostych doświadczeń, eksperymentów pozwalają dziecku poznać, odkryć nieznane właściwości rzeczy, przedmiotów, zjawisk. Dziecko doświadcza to w sposób czynny i samodzielny. Działa, myśli, poznaje funkcjonowanie przedmiotów, zjawisk ich cech, właściwości oraz zależności przyczynowo- skutkowych między badanymi przedmiotami i zjawiskami. Dzięki zabawom badawyczym oraz eksperymentom u dzieci rozwija się myślenie przyczynowo-skutkowe, jak również orientacja w otaczającym świecie.
Cele ogólne:
-rozwijanie aktywności poznawczej dziecka poprzez działania badawcze;
-podniesienie jakości pracy poprzez stsosowanie nowoczesnych metod zabawy z elementami doświadczenia , obserwacji oraz eksperymentowania.
Cele szczegółowe:
-rozbudzanie zainteresowań dzieci;
-pobudzanie i rozwijanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka;
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i technicznych;
-stawianie i rozwiązywanie problemów;
-dostrzeganie zwiąków przyczynowo- skutkowych;
-doskonalenie logicznego myślenia oraz wyciąganie wniosków na podstawie doświadczeń oraz własnej obserwacji;
-wzboganienie słownictwa o nowe pojęcia;
-kształtowanie postaw proekologicznych w różnych sytuacjach.
Metody:
-słowne- rozmowa, instrukcja, objaśnienia;
-czynne- samodzielnych doświadczeń, zadań, ćwiczeń;
-oglądowe- obserwacja, demonstracja.
KÓŁKO PLASTYCZNE „PLASTUŚ”
Prowadzący: mgr Karina Kubiak
Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Poprzez rysunek i inne prace plastyczne poznajemy naszego wychowanka: jego emocje, rozwój intelektualny, zainteresowania. Ważne jest, aby zapenić dziecku możliwość swobodnej i twórczej wypowiedzi. Podczas tworzenia dziecko doznaje silnych przeżyć. Wynikają one nie tylko z samego działania lecz także z możliwości wyrażania środkami plastycznymi własnych myśli i uczuć, których dziecko nie byhłoby w stanie opowiedzieć słowami. Wychowanie plastyczne pełni funkcję terapeutyczną. Przez organizowanie różnorodnych form aktywności plastycznej oraz rozwijanie i kształtowanie jego różnych umiejętności- usuwa zahamowania i poczucie niepewności, uczy wiary we własne siły, we własne możliwości twórcze.
Cele ogólne:
-rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz ich wrodzonych możliwości twórczych poprzez różne działania plastyczne.
Cele szczegółowe:
-stwarzanie okazji do poznawania różnorodnych technik plastycznych;
-rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej;
-kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie;
-budzenie wiary we własne możliwości
Metody:
-pokaz;
-oberwacja;
-objaśnienia, instrukcje;
-działania praktyczne;
-zadań stawianych do wykonania.
więcej...
Kontakt
EKOLUDKI - Przedszkole Miejskie nr 3
ul. Niepodległości 19
66-470 Kostrzyn nad Odrą
Telefon: 95 752 21 84
Kadry: 95 752 23 10
Dyrektor: 95 752 23 01
e-mail: kontakt@pm3kostrzyn.pl